Trips, chillen en feesten... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sunna en Mirthe Bohmers en Westerink - WaarBenJij.nu Trips, chillen en feesten... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sunna en Mirthe Bohmers en Westerink - WaarBenJij.nu

Trips, chillen en feesten...

Door: sunna

Blijf op de hoogte en volg Sunna en Mirthe

14 Mei 2007 | Suriname, Paramaribo

Hee lieve allemaal!!
Fawaka?? Echt te lang geleden dat ik (Sunna) een verhaaltje heb getypt ;) maar nu regent het al hele dag hier dus ik ben in de mood om ff een verhaaltje te tikken..goed hè Henny!!!
Nadat Mirth en Mariek na de Blanche Marie vallen zijn geweest hadden we bijna 3 weken vakantie!! Heerlijk ff geen kids om ons heen en gewoon lekker 3 weken feesten, tripjes doen en chillen..Dat kan hier heel goed in Paramaribo!
Op 5 april kon ik eindelijk mijn pap kon ophalen van het vliegveld Zanderij. Samen met Carolien die haar vriendje ging ophalen helemaal zenuwachtig op het vliegveld. Maar het was zo leuk pap weer te zien helemaal blij! Meteen de volgende dag een minitripje gedaan samen met Mirth en haar ouders en de vrienden van haar ouders.
We hadden eindelijk weer zon, want de weken daarvoor echt te veel regen gehad. Aan de Waterkant hebben we een bootsmannetje gevraagd of hij ons 5 uur rond wou varen op de Surinamerivier in zijn bootje. Echt te leuk die bootjes met dakje boven je hoofd, ik ga later ook echt zo’n bootje bouwen.
De dag daarna zijn we met zijn allen op trip gegaan naar de Savanne, nu ging Nienke een vriendinnetje van hier ook mee. Met twee jeeps zijn we vanuit Paramaribo vertrokken richting de Savanne. Echt een hilarische tocht! De eerste twee uurtjes was de weg nog gatloos. Maar zodra we op de bauxiet weg kwamen...whaahhhh echt goed vasthouden!!De seatbells konden we ook niet om anders echt gescheurde schouders! De twee chauffeurs gingen op een gegeven moment ff een wedstrijdje doen...nou echt hoor blauwe plekken! We dachten dat deze weg al erg was, maar na een uurtje ineens dikke kuilen in de weg..ik wist niet dat je hier met je autootje door heen kon. Onze chauffeur ging ff macho doen met allemaal vrouwen in zijn jeep, nou echt hoor Mirth met haar hoofd tegen het dak. Het kamp waar we sliepen was echt super chill met een kreek en een kano uit hout gesneden. We sliepen met zijn alle in hangmatten en s’avonds werd er een tweepersoons bed gebracht voor Hedica en Cees met een nieuw matras..haha hilarisch. Ow ja ik ben ook nog gestoken door een vampier!! Ineens ‘s nachts door mijn klamboe heen...twee puntjes in mijn buik!
’s Nachts hoorde we daar de brulapen heel hard brullen en ook nog een aapje gespot. Er was ons beloofd dat we tijdens de kano tocht parende zeekoeien zouden zien, nou geen een gezien dat was wel beetje jammer. De terug tocht van het kanoën was ook weer een hilarische tocht. Samen met Henkie (echt te toffe reisleider) in de jeep, wij achterin de achterbak. Op een gegeven moment ineens een boom op de weg..nooo hoe dan. Wij dachten we moeten weer terug rijden en een andere weg...nee hoor Henkie vol gas de 4weeldrive aan en gassen waahhhhhh. En natuurlijk zat hij vast midden in de boom, wij met zijn alle duwen en heel hard schreeuwen en Henkie gassen.....en ja hoor keihard door de boom heen jeehhh gelukt! Echt iedereen helemaal blij en Henkie ook blijheid echt vet tof! Daarna meteen naar een indianen dorp Biri’s halen hahahah...Maar Henkie dronk nooit biri maar nu wel hoor hahah.
Mirth en ik willen wel weer terug naar deze plek en Henkie om lekker te chillen bij de kreek!

we gaan zo verder bij een volgend verhaal....