Hola!! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Sunna en Mirthe Bohmers en Westerink - WaarBenJij.nu Hola!! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Sunna en Mirthe Bohmers en Westerink - WaarBenJij.nu

Hola!!

Door: Mirthe

Blijf op de hoogte en volg Sunna en Mirthe

26 Maart 2008 | Guatemala, Antigua

Hé lieve allemaal!!

Na 3 weken zijn we nu in Antigua, Guatemala beland. Na een paar dagen in de grote smog stad Mexico city zijn we helemaal geïntegreerd in het backpackers leven. Het is zo heerlijk om helemaal niets te doen en te moeten discussiëren of we gaan yatzeeën of een potje kaarten. We leven met 1 doel per dag meer kan echt niet.
Na Mexico city zijn we met een tussen stop in Oaxaca van 2 dagen naar Puerto Escondido gegaan. Een stadje aan het strand. Na 3 dagen kwam eindelijk Yaala!! Helemaal blij om haar te zien. Ze gaat nu de komende weken met ons mee reizen en zijn we weer met drie! We zaten in een hippiehostel op het strand, echt een paradijs! Je stapt je bed uit en meteen met je blote voeten in het zand. Het hostel word door 3 stellen gerunt die vroeger ook backpackers waren en nu hun ultieme hostel hebben. Dus wij hebben al bedacht dat we een stuk grond daar kopen en over 10 jaar ons droom hostel bouwen met cabanas, hangmatten, pooltafel, barbeque en de hele dag lekker niks doen! Alleen waar halen we nu het geld vandaan...
Naast het chillen hebben we een dag gesurft! Eindelijk mocht ik, sunna, proberen om te golfsurfen. In een bootje naar het beginners strand gebracht, waar goede beginners golven zouden zijn...helaas we hebben meer op onze plank gezeten dan op onze plank gestaan.
We zouden 4 dagen op het strand blijven, maar het hippie leven voelde zo goed dat we lekker 7 dagen als hippie hebben gespeeld!!
Vervolgens zijn we met een nachtbus naar San Cristobal gegaan. Hier zijn we 2 dagen gebleven, want het was hier zo koud. Ik heb al mijn kleren aangedaan en nog had ik het min tien tijdens het slapen, echt snel weg hier. Ondertussen lopen we al 3 dagen in dezelfde kleren hahah heerlijk lekker vies zijn! Je slaapt in je shirts die je vervolgens 2 dagen aan hebt!
We hebben hier niet meer gedaan dan geld uitgeven op de markt. Het afdingen gaat ons nu ook veel beter af. We zijn er achter gekomen dat we niet bij vrouwen moeten kopen, want die spelen het hard. Bij mannen is het veel makkelijker door lief te lachen en weg te lopen. Op deze manier gaat het heel goed!
Na het koude San Cristobal zijn we naar Palenque gereist.

Yaala doet ff verder, geen zin meer!
Hola!! ja idd palenque, dat was ook weer een mooi backpack avontuur, het was in mexico namelijk semana shitta, wat vrij kut was, aangezien die week elk hostel overal vol zit... aangekomen in palenque zijn we gelijk naar el panchan gegaan, waar er een soort jungle enclave is waar je kunt slapen en live muziek in de rimboe, helemaal leuk, dachten we, totdat er geen plek was, hebben we echt 2 uur rondgelopen daar in de buurt met onze backpacks in het donker zoeken naar een andere plek, uiteindelijk hopeloos teruggegaan naar palenque, waar ook alles vol zat, hell!! na twee uur overal gezocht te hebben vonden we een innimini klein kamertje van ongeveer 9 vierkante meter, met 1 klein 2persoons bedje waar we met zn drieeen op hebben geslapen, en op de grond een italiaanse jongen die we onderweg hadden gevonden. volgende dag was er gelukkig wel genoeg plek, dus hebben we heerlijk op betonnen bedden geslapen met een matje van 1 centimeter eroverheen en insecten overal.. onze buurjongen vertelde dat er onder zijn matje 2 dikke kevers en een schorpioen zaten.. maar we voelden ons vet stoer dus dat zat ons niet dwars.. totdat we gingen slapen en er 1 kakkerlak op mijn bed liep, en we 1 in het kussensloop van een meisje zagen kruipen.. zijn we dus uitendelijk met zn drieen op 1 betonnen bedje gaan slapen want mirthe had een klamboe.

Hai ik doe weer ff verder, want mirth en yaal zijn hun haar blond aan het verven, niet echt blond, highlights.... Na weinig slaap met zijn drieën op 1 betonnen bed zijn we naar de watervallen gegaan. Dit horen mooie natuur plaatjes op te leveren, maar ja door het leuke semana shitta hebben alle mexicanen een week vrij en gaan ze allemaal massaal naar Paleque met hun auto´s vol geladen met opblaas schildpadden om de watervallen te gebruiken als zwembad. De bus er naar toe zat vol met mexicaanse jongens die tijdens de hele dag onze matties zijn geworden. De avond was ook zeer gezellig en hebben we genoeg tequilla´s gedronken. Als gevolg dat we de volgende dag met ons brakke hoofd de ruines zijn gaan bekijken. Alle drie met een grote zonnebril op met liters water tussen de duizende mexicanen de ruines bekijken.

Het hele Samana shitta hebben we niet echt meegekregen en hebben hiermee Mexico verlaten. Op naar Quatemala! Tot aan de grens in gewone busjes en in Quatemala met de chickenbus! na 1 seconde in de bus te zitten had ik al meteen een kind op schoot en zit je met zijn vieren op 1 bankje. Als je denkt dat er niemand meer in de bus past komen er zeker nog 20 mensen bij, hilarisch! In de eerste bus zijn we flink opgelicht en hebben we zeker 4 keer meer betaald. In de volgende chickenbus kregen we alle drie meteen weer kids op schoot. Deze reis duurde 10 uur waarvan we in 4 bussen hebben gezeten. Met de chickenbussen zijn we nu ook wel klaar mee haha. Voor de lokale mensen hier ben ik echt een kijkobject. Ik geef echt licht tussen alle mensen hier. Tijdens de bus reis had ik ook allemaal starende kinderen om me heen, ik werd er zelfs ongemakkelijk van! Als we zonder geld komen te zitten hebben we al bedacht dat ik op straat ga zitten en dat ze aan mijn haar mogen zitten en dat Mirth het geld vangt.

Nu zitten we in Antiqua de vroegere hoofdstad van Quatemala. We hebben vandaag voor het eerst spaanse les gehad. Mirthe heeft meteen al weer huiswerk voor morgen opgekregen dus het begint goed! Het stadje is echt super gezellig met veel andere backpackers! Vanavond maar ff van het uitgaansleven genieten!

Nog bedankt voor de lieve reacties.

Hai, ook 1 zin van Mirthe, ben klaar met mn haar namelijk...we genieten elke dag, het is zo tof!!! ik wil nooit meer iets anders doen, een heerlijk leventje! Ga zo maar mn huiswerk maken, doe ik ook nog iets nuttigs...hahaha

Hasta Luego!!! Besos Mirthe, Yaala en Sunna!!!




  • 26 Maart 2008 - 06:36

    Lise:

    He lievies,
    Klinkt helemaal super dat helemaal niks doen. Geniet ervan!!!!
    Oh ja, geniet nog maar wat meer, want hier sneeuwt het.
    liefs

  • 26 Maart 2008 - 07:19

    Nynke:

    hoi dames.
    ik heb je mail gehad hoor sunna, ik zal er zo gelijk op reageren.
    dus jullie hebben het super naar jullie zin lees ik. fijn!
    leuk die volle bussen, en toch nog weer onder de kinderen. zijn ze lief?
    het sneeuwt hier inderdaad, zot he? echt belachelijk,maar wat doe je eraan.
    hopelijk komt het volgende verslag wat vlotter,want het is erg leuk om te lezen! iedereen heeft het er aldoor over.
    liefs Nynke

  • 26 Maart 2008 - 07:48

    Arjan:

    kakkerlakken, chickenbus, tequilla's, hippiehostel.... boeiend!

  • 26 Maart 2008 - 07:49

    Wendelien:

    he lieve sun
    wat een super verhalen. Je hebt een poging golfsurfen gedaan super zeg!Moet je zeker nog vaker gaan proberen, het begin is ff doorheen komen maar als je eenmaal een keer hebt gestaan...
    Veel plezier dikke kus uit het witte nederland.
    liefs

  • 26 Maart 2008 - 08:55

    Wouter:

    Dames,
    wat een mooi en gaaf verhaal... Wij hebben net een witte kerst, oh nee: PASEN, achter de rug. Is ook leuk.
    Vlak naast Antigua ligt een dorpje El Hato. Daar hebben Agnes en ik ruim een maand gezeten. Bij The EarthLodge, alom bekend door flyers, maar ook bij het Black Cat hostel!! Zeker de moeite waard en als je er bent: Doe even de groeten!!!

    Geniet! Voor dat je het weet is het voorbij.

  • 26 Maart 2008 - 09:28

    Yuki:

    Jaloers!!! Wat een avontuur :) en goed om te horen dat jullie je wel redden daar! Ook super dat Sunna daar aan het werk kan, goed geregeld ;) Geniet ervan dames & doe lekker rustig aan!

    Surf's up chicks..Ride them waves!!

    Dikke kus

  • 26 Maart 2008 - 11:21

    Bas En Roos:

    Lieverds,
    Met een glimlach jullie verhaal gelezen!
    Nu willen we helemaal wel jullie kant op!!!!!!!! Fantastisch allemaal.

    Nog geen geiten op schoot gehad??? Tot nu toe "alleen maar kids".
    Love you,
    Dikke zoen

  • 26 Maart 2008 - 11:41

    Sharla :

    Schatjes! Goed om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben... Klinkt fantastisch! ENJOY!! En hou ons op de hoogte...

    Kus

  • 26 Maart 2008 - 12:14

    Tommy:

    Hola guapas!
    Ik zeg TOP!!! Wat klinken die verhalen als muziek in mijn oren. Dat hippie-leven is jullie op het lijf geschreven volgens mij. Zitten jullie nu ook elke x in kleermakerszit? hahaha...alto's ;) Heb ook nog bedacht dat als jullie echt helemaal zonder geld zitten kunnen jullie altijd nog zo'n kind kipnappen, aangezien ze als vliegen op stront op jullie afkomen :) Dames, genieten genieten genieten! Nog meer surfen en goed Spaans leren, dan kunnen jullie mij bijles geven in de zomervakantie aangezien ik nooit naar les ga!

    No worries & Hasta luego, Tom

  • 26 Maart 2008 - 13:34

    Floor:

    hahaha wat een warrig verhaal, geweldig! ik zie helemaal voor me hoe jullie daar een beetje wazig lopen te wezen met zijn drieen, oooh heerlijk dat leven....We beginnen wel een hostel ergens in mexico later ok, ik ben helemaal voor. Heey schatjes geniet ervan en laat maar weer gauw wat van jullie horen!
    P.S waar is maike gebleven?? Zouden jullie haar niet al ergens ontmoeten nu? Kusje!!

  • 26 Maart 2008 - 17:32

    Maaike:

    Hey Lady's

    Echt leuk om jullie verhalen te lezen!!
    Super dat het daar goed gaat :D Ik moest echt even lachen om die kakkerlak! In Suriname al van die dikke spinnen en nu dit weer haha, hoort er allemaal bij!

    Liefs Maaike

  • 26 Maart 2008 - 20:45

    Hannah:

    Koekels, wat een heerlijkheid! Hillarisch verhaal :D kan me er helemaal een voorstelling bij maken.. jullie en de hele dag niets doen. Klinkt zeer aanlokkelijk ;)
    Love jullie! Dikke kus voor alle 3!


  • 26 Maart 2008 - 23:09

    Irmi:

    hey liefjes!!!
    ohhh ben zo jaloers!!! jullie hebben het echt heerlijk daar!! ben net paar dagen in london gweest maar dat weegt niet op tegen jullie verhalen ;) !!!
    heel veel plezier nog!!!
    love u skatties!!! Xxx

  • 27 Maart 2008 - 07:40

    Schatties:

    heel tof allemaal! mag ik ook? doe maar alleen maar genieten met ze drieen! oh en ik heb de katten gedaan hoor ;) xxxxxx

  • 27 Maart 2008 - 09:15

    Elske:

    Wat een hilarisch verhaal weer! Ik zie t helemaal voor me!

    Top dat jullie zo genieten!

    Tot de volgende keer maar weer!

    Smok!

  • 28 Maart 2008 - 07:57

    Gina:

    hoi meiden,wat een verhaal.leuk.ook de foto,s.ja lieve sun ik weet waar de knopjes zitten op de pc!veel plezier.kus van gina.

  • 14 April 2008 - 21:18

    Maike:

    Hahha eindelijk ontdek ik jullie site...maar nu zijn jullie bij mij! Zooo blij. Ya'al jammer net gemist! Love you en dikke kus
    Tot zo, want jullie zitten achter mij haha xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2008

Laatste daagjes in panama city....

25 Juni 2008

Cuba

23 Mei 2008

Pura vida!

22 April 2008

Update

26 Maart 2008

foto's!!!
Sunna en Mirthe

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 34471

Voorgaande reizen:

04 Maart 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: